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Jeu 09 Nov 2017 22:43

 Re: Atterrissage dur d'un Bell 206L-3 Medvac, Union City, US
MessagePosté: Jeu 09 Nov 2017 22:43 
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Amiral de l'Air
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Inscription: Mer 03 Juin 2009 14:15
Localisation: Près de Morlaix-Ploujean (LFRU)
Effectivement, mono turbine de 250hp.

http://www.aviationdb.com/Aviation/Airc ... 275AE.shtm

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Ven 10 Nov 2017 07:11

 Re: Atterrissage dur d'un Bell 206L-3 Medvac, Union City, US
MessagePosté: Ven 10 Nov 2017 07:11 
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Inscription: Jeu 13 Mar 2014 17:08
Localisation: Proche de la finale 29 de Périgueux
Il doit y avoir une erreur sur le site : 250 HP me semblent insuffisants pour un Bell 206.

https://fr.m.wikipedia.org/wiki/Bell_206

_________________
Je regrette le plan à 5%. L’argent ne vaut plus rien !


  
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Ven 10 Nov 2017 07:29

 Re: Atterrissage dur d'un Bell 206L-3 Medvac, Union City, US
MessagePosté: Ven 10 Nov 2017 07:29 
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Commandant des Nuages
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Inscription: Lun 29 Aoû 2011 18:26
Localisation: France Nord-Ouest
Plein Badin a écrit:
Il doit y avoir une erreur sur le site : 250 HP me semblent insuffisants pour un Bell 206.

https://fr.m.wikipedia.org/wiki/Bell_206


Oui, 250 c'est le type de Turbine...
la série 250 va de 500 cv à 700 cv
Sur le CIII c'est en gros 600 cv, sinon avec 250 cv il ne décollerait pas !

_________________
Dans l'aviation, une initiative est une indiscipline qui à bien tournée...


  
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Ven 10 Nov 2017 10:09

 Re: Atterrissage dur d'un Bell 206L-3 Medvac, Union City, US
MessagePosté: Ven 10 Nov 2017 10:09 
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Amiral de l'Air
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Inscription: Mer 03 Juin 2009 14:15
Localisation: Près de Morlaix-Ploujean (LFRU)
Citation:

.....
Earlier versions have 7 axial compressor stages mounted on the HP shaft to supercharge a relatively low-pressure-ratio centrifugal compressor. The -C20B is typical, with an overall pressure ratio of 7.2:1, at an airflow of 3.45 lb/s (1.8 kg/s), with a power output, at the shaft, of 420 hp (310 kW).

One of the latest versions of the Model 250 is the -C40, which has only a centrifugal compressor producing a pressure ratio of 9.2:1, at an airflow of 6.1 lb/s (2.8 kg/s), and develops, at the shaft, 715 hp (533 kW).

The Model 250 powers a large number of helicopters, small aircraft and even a motorcycle (MTT Turbine Superbike).[4] As a result, nearly 30,000 Model 250 engines have been produced, of which approximately 16,000 remain in service, making the Model 250 one of the highest-selling engines made by Rolls-Royce.

http://www.wikiwand.com/en/Allison_Model_250


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Ven 10 Nov 2017 12:26

 Re: Atterrissage dur d'un Bell 206L-3 Medvac, Union City, US
MessagePosté: Ven 10 Nov 2017 12:26 
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Commandant des Nuages
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Inscription: Lun 29 Aoû 2011 18:26
Localisation: France Nord-Ouest
Iceman 29 a écrit:
The Model 250 powers a large number of helicopters, small aircraft and even a motorcycle (MTT Turbine Superbike).[4] As a result, nearly 30,000 Model 250 engines have been produced, of which approximately 16,000 remain in service, making the Model 250 one of the highest-selling engines made by Rolls-Royce.
http://www.wikiwand.com/en/Allison_Model_250

Ce n'est pas en réalité une turbine Hélicoptère génial !
Turbomeca et Pratt ont largement supplantés la Turbine Allison Model 250 ou Rolls-Royce M250 au choix !
Les moteurs FADEC sont largement plus fiables dans le domaine.

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