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Mar 27 Jan 2009 18:16

 Crash d'un ATR-42 cargo de Fedex au Texas
MessagePosté: Mar 27 Jan 2009 18:16 
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Inscription: Mer 26 Déc 2007 03:59
Un ATR-42 cargo de Fedex s'est crashe au Texas ce matin a 4h37 heure locale (11h47 Paris). Il n'y a pas de victimes.

http://www.cnn.com/2009/US/01/27/fedex.crash/index.html

Image


  
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Mar 27 Jan 2009 18:42

 
MessagePosté: Mar 27 Jan 2009 18:42 
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Inscription: Dim 24 Fév 2008 15:53
En voyant la photo, on peut penser que la sortie de piste est du a la neige.

_________________
http://mercure6734.skyrock.com/


  
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Mar 27 Jan 2009 18:46

 
MessagePosté: Mar 27 Jan 2009 18:46 
La météo actuelle: de Lubbock, Texas , pas d'infos sur contamination piste , mais m^me sur les routes du coin, c'est pas triste semble t-il .


KLBB 271553Z 02009KT 1 1/4SM BR OVC007 M08/M11 A3017 RMK AO2 SFC VIS 2 CIG 005V010 SLP243 T10831106


Je pense qu'il sagit de ce vol là ( Empire Airwys sous contrat Fedex ) provenance Dallas Fort Worth. Les 2 pilotes sont saufs .


http://flightaware.com/live/flight/CFS8284


une photo d'un ATR 72 , la Cie a aussi des 42

Image


Image


Modifié en dernier par JOE PILOT le Mar 27 Jan 2009 18:56, modifié 1 fois.

  
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Mar 27 Jan 2009 18:53

 
MessagePosté: Mar 27 Jan 2009 18:53 
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Grand Reporter

Inscription: Mar 30 Aoû 2005 11:38
Localisation: In the Navy !
C'est bien la compagnie Empire Airways. Voici une vidéo des informations du coin.

[flycomtube]http://www.flyrelax.com/flvplayer/141.flv[/flycomtube]


  
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Mar 27 Jan 2009 18:58

 
MessagePosté: Mar 27 Jan 2009 18:58 
une vidéo juste après l' accident :

http://www.nbcdfw.com/news/local/FedEx- ... bbock.html


  
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Mar 27 Jan 2009 19:31

 
MessagePosté: Mar 27 Jan 2009 19:31 
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Inscription: Dim 24 Fév 2008 15:53
A chaque, ou presque a chaque sorti de piste d'un avion de la FedEx.
Il prend feu.
Deja 2 MD11, d'on un a Memphis.
Et maintenant un ATR.

_________________
http://mercure6734.skyrock.com/


  
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Mar 27 Jan 2009 19:38

 
MessagePosté: Mar 27 Jan 2009 19:38 
falcon6734 a écrit:
A chaque, ou presque a chaque sorti de piste d'un avion de la FedEx.
Il prend feu.
Deja 2 MD11, d'on un a Memphis.
Et maintenant un ATR.


et au moins un DC 10 ( SWF ou BDL )

Ils transportent massivement du papier ... et du carton d' emballage ...


  
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Mar 27 Jan 2009 20:56

 
MessagePosté: Mar 27 Jan 2009 20:56 
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Novice Aérien
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Inscription: Jeu 01 Jan 2009 21:58
les pilotes sont partis a l'osto?? blessé durant l'evac, simple controle?
en tous cas au vu du metar la neige est une des causes.. heuresement plus de peur que de mal, au texas voir une telle météo c'est quant meme surprenant


  
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Mar 27 Jan 2009 21:13

 
MessagePosté: Mar 27 Jan 2009 21:13 
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Inscription: Mar 16 Sep 2008 00:10
atr1212 a écrit:
...au texas voir une telle météo c'est quant meme surprenant ...


oui , zont pas vraiment l'habitude et doivent manquer de chasse-neiges ....

_________________
Jean-Louis

"Passer pour un idiot aux yeux d'un imbécile est une volupté de fin gourmet" ( G.Courteline)


  
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Mar 27 Jan 2009 21:35

 
MessagePosté: Mar 27 Jan 2009 21:35 
Dallas : KDFW 271853Z 33016KT 2 1/2SM -FZDZ BR OVC008 00/M02 A3012 RMK AO2 SFC VIS 3 CIG 005V012 SLP201 P0000 T00001017 $

une belle descente de froid sur le Texas ouest !

Image


  
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Mar 27 Jan 2009 21:36

 
MessagePosté: Mar 27 Jan 2009 21:36 
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Inscription: Mar 16 Sep 2008 00:10
Attention à la taille des images.... :D

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Jean-Louis

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Mar 27 Jan 2009 21:38

 
MessagePosté: Mar 27 Jan 2009 21:38 
caledo a écrit:
Attention à la taille des images.... :D


Désolé, :oops: mais c'est grand l' Amérique !


  
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Jeu 29 Jan 2009 08:09

 
MessagePosté: Jeu 29 Jan 2009 08:09 
Extrait d'un rapport préliminaire du NTSB du 28 Jan :

Appareil : ATR 42 N 902 FX

Météo : 020 / 11 , 2 SM, plafond 500 ft, bruine givrante

Approche : ILS 17

Plan du terrain :

Image


  
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Ven 30 Jan 2009 09:32

 
MessagePosté: Ven 30 Jan 2009 09:32 
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Gonfleur d'Hélice
Gonfleur d'Hélice
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Inscription: Jeu 06 Déc 2007 21:24
Localisation: Un peu absent en rédaction ces derniers temps, mais Big Brother vous regarde ...
Neige carbonique ou plutôt carbonisée :roll: . Sources diverses, pprune et Lubbock Online (journal du coin).

D'après Lubbock justement, l'équipage va bien.
Citation:
Hospital reports crew of FedEx plane in satisfactory condition


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:hand:

_________________
L'informatique n'est pas une science exacte, on n'est jamais à l'abri d'un succès...


  
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Mer 27 Avr 2011 14:19

 Re: Crash d'un ATR-42 cargo de Fedex au Texas
MessagePosté: Mer 27 Avr 2011 14:19 
Le NTSB vient de publier quelques éléments :


The crash of a twin turboprop cargo
airplane while on approach to landing at Lubbock, Texas, was
caused by the flight crew's failure to maintain a safe
airspeed, which put the plane into an aerodynamic stall at
an altitude too low from which to recover



" inacapacité de l' équipage de maintenir une vitesse sûre, ce qui a mis l' avion dans une situation de décrochage aérodynamique à basse altitude, empêchant la récupération " .

Facteurs contributifs :

- fatigue

- faible CRM.



The aircraft, which had departed Ft. Worth about 84 minutes
before the accident occurred, encountered icing conditions
while en route to Lubbock. And although the airplane
accumulated some ice during the flight that degraded its
performance, the NTSB determined that the aircraft coul
have landed safely had the airspeed been maintained.



During the approach into Lubbock, at about 1400 feet above
the ground and about 90 seconds from the runway, the captain
indicated a flight control problem saying, "We have no
flaps." Although the crewmembers had been trained to perform
a go-around and refer to a checklist if a flap problem
occurred during an approach, the captain chose to continue

the approach as he attempted to troubleshoot the flap
anomaly while the first officer flew the plane. Neither
flight crewmember adequately monitored the airspeed, which
decayed to the extent that the stick shaker activated, which
warned of an impending aerodynamic stall.



The captain continued the unstabilized approach even though
he received additional stick shaker activations and an aural
"pull up" warning from the terrain awareness and warning
system (TAWS). At that point, the plane was descending at a
rate of over 2,000 ft per minute.



Although procedures for responding to either the stick
shaker or the TAWS warning require the immediate application
of maximum engine power, the captain did not apply maximum
power until 17 seconds after the TAWS warning. Seconds after
maximum power was applied, the airplane entered an
aerodynamic stall and crashed.



"We know that flight crews can find themselves in dynamic
situations, like the one in this accident, where they have
to make rapid decisions often within seconds, said NTS
Chairman Deborah A.P. Hersman. "These high workload and high
stress situations often manifest at the end of long days
long nights or in bad weather, which is why following
established procedures and using good crew resource
management is critical."



The NTSB also uncovered significant issues related to icing.
Empire Airlines had dispatched the airplane into icing
conditions that were outside the airplane's certification
envelope. Although this practice was not prohibited by the
Federal Aviation Administration (FAA), the NTSB has
longstanding concerns about operations in freezing
drizzle/freezing rain and as a result of this investigation
made a safety recommendation to address the issue.



Among the nine safety recommendations that the NTSB made to
the FAA were: improve crew resource management training to
encourage first officers to more assertively voice their
concerns and teach captains to develop a leadership style
that supports first officer assertiveness; prohibit
operators of pneumatic boot-equipped airplanes from
dispatching them into icing conditions that are outside of
those that the airplane was certified for; educate pilots
and dispatch personnel on the dangers of flight in freezing
precipitation; develop a method to quickly communicate
flight information regarding the number of persons aboard
and the presence of hazardous materials to emergency
responders; provide guidance on monitoring and ensuring the
operability of emergency response and mutual aid gates
during winter operations; require all operators of ATR 42
and ATR 72 series airplanes to be equipped with an aircraft
performance monitoring system; improve flight simulator
fidelity to more accurately model aerodynamic degradations
resulting from airframe ice accumulation and ensure that
flight crews are trained on them; and require all ATR 42
aircraft to be equipped with a flap asymmetry annunciator
light.







Encore une fois un problème de givrage et dégradations des performances aérodynamiques ...non reconnus par l' équipage .

Noter la remarque su l' " emphase " ou accent que devrait mettre le copi dans de telles situations .


  
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