Dans le lien que tu nous donnes Baade52, il y a des points qui seront plutôt intéressants s'ils s'avèrent exacts :
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Citation:
Sources privy to the investigations believe the pilot got panicked after realising that he was flying into the terrain and had turned the autopilot ‘heading bug’ to the left at more than 180 degrees.
The aircraft, experts say, takes the shortest possible route in such situation and instead of turning left moved towards right.
Donc, à moins que je me trompe, le 'HDG" mode n'était pas actif. Ou n'a pas voulu devenir actif.
Citation:
Why did the aircraft go so close to the hills? Several explanations are being dished out, but the most commonly heard of in the aviation circles say that the pilot while circling for Runway 12 was on Flight Management Computer, but instead of following the prescribed route he had probably created a ‘visual circuit using place bearing distance waypoints’ that put him in the wrong place
Un point intéressant car confirmeraient les craintes exprimées cette année par le NTSB sur la "trop grande confiance dans les automatismes".
Mais je ne comprends pas l'explication fournie :
Citation:
Insertion of place bearing distance waypoints is strictly prohibited by aircraft manufacturers because the Airbus FMC does not have a ‘fix page’ capability, wherein a defined distance can be superimposed on the existing route.
Si quelqu'un pouvait m'expliquer...
Et pour finir, le truc que je ne comprends absolument pas :
Citation:
This revelation has been supported by the findings of local investigators which show that before hitting the mountains the aircraft had climbed from 2,600 feet to 3,100 feet. The aircraft was circling for Runway 12, where it was to attempt visual landing.
Vue la météo pourrie, ils tentaient une approche visuelle sur la piste 12 ??? qui plus est par un circling, certes en automatique ?
Rappel des METAR :
Citation:
OPRN 280500Z 09018KT 3500 RA SCT010 SCT030 OVC100 FEW030 25/24 Q1006.9
OPRN 280400Z 05016KT 3500 SCT010 SCT030 BKN100 FEW030TCU 29/24 1006.7
Pour atterrir sur la piste 12, quelle est la procédure ? Apparemment il y a une VOR/DME ILS sur la 30, et le faisceau est chopé grâce à la vectorisation faite par la tour (si j'ai bien compris). Mais sur la 12 ?